Istnieje wiele typów bram garażowych, w tym między innymi zwijane i segmentowe, a także bramy uchylne. Wybór właściwej zależy przede wszystkim od tego, jakie mamy wymagania odnośnie produktu. Jeśli ma posiadać np. napęd elektryczny oraz zajmować minimum miejsca powinniśmy się zdecydować na bramę rolowaną. Brama zwijana jest na tyle uniwersalna, że można ją zamontować zarówno w obiektach już istniejących, jak i tych będących dopiero w trakcie budowy. Jej szczególną zaletą jest oszczędność miejsca, ponieważ brama pracuje w płaszczyźnie pionowej.

Docenią to przede wszystkim osoby, które w swojej przydomowej przestrzeni nie posiadają dużego podjazdu lub parkują samochód bezpośrednio z ulicy. Podniesiona kurtyna bramy nie ogranicza również widoczności, co znacznie wpływa na bezpieczeństwo osoby kierującej samochodem. Brama rolowana - zwijana jest nie tylko wygodna w użytkowaniu, ale przede wszystkim bezpieczna. Wykorzystanie napędu elektrycznego umożliwia zastosowanie zdalnego sterowania. Sterowanie radiowe pozwala na otwieranie oraz zamykanie za pomocą pilota, bez potrzeby wysiadania z samochodu. Rozwiązanie to sprawdzi się wieczorem, podczas deszczu oraz zimą. Brama wyposażona jest w zabezpieczenie w postaci hamulca inercyjnego. Dodatkowo w bramie można zastosować szereg zabezpieczeń takich jak fotokomórki lub zabezpieczenie krawędzi zamykającej. Profile, z których zbudowany jest pancerz, charakteryzują się dobrą izolacyjnością cieplną i akustyczną.

ESTETYKA:
Jako istotny element architektoniczny brama powinna harmonizować z elewacją budynku. Dzięki dobranej kolorystyce oraz estetycznemu wyglądowi może ona wspaniale podkreślać elewację domu i garażu.

BEZPIECZEŃSTWO:
Brama rolowana to rozwiązanie bezpieczne pod każdym względem. Pancerz wykonany z profili PA 77 jest wytrzymały na działania mechaniczne, a solidne prowadnice znacznie utrudniają jego wyrwanie.
Standardowo, bez względu na wielkość bramy, brama wyposażona jest w napęd elektryczny. Hamulec elektromagnetyczny napędu wraz z wieszakami blokującymi skutecznie udaremniają wszelkie próby podważenia pancerza. Zgodnie z obowiązującymi normami w standardzie jest zabezpieczenie przed przygnieceniem zamykającą się bramą. W przypadku znalezienia jakiejkolwiek przeszkody w polu działania fotokomórki, brama zostaje natychmiast zatrzymana. Dodatkowo w przypadku większych bram polecamy zastosowanie dodatkowego hamulca zabezpieczającego przed gwałtownym opadnięciem pancerza w przypadku awarii bramy.

AUTOMATYKA:
Brama rolowana musi posiadać napęd elektryczny.

Sterowanie radiowe pozwala na otwieranie i zamykanie bramy bez potrzeby wysiadania z samochodu. Dodatkowo, przy wykorzystaniu  automatyki możecie Państwo stworzyć klawiszowe lub radiowe sterowanie grupowe roletami zewnętrznymi na oknach.